2008.01.22. 13:12| Szerző: St4rk
Ez a mostani postom egy kevésbé festéssel, mint inkább a festéssel kapcsolatos terveimről szól.

Mint felteszem mindenki tudja, a Confrontation játék egy meglehetősen drasztikus változáson esett át, melynek keretében a régi fém figurákat folyamatosan lecserélik műanyagra és ezekhez a figurákhoz új szabályrendszert mellékelnek. Ennek folyományaként sok boltban megszabadulni igyekeznek(-tek) a régi Conf figuráktól, attól félve, hogy a nyakukon marad. Kellemes hatása a dolognak, hogy igen komoly kiárusításokkal találkozhattunk. Ezt használtam ki én is, és felbővítettem az eddig meglevő Acheron seregemet néhány figurával, továbbá új irányba indulva kialakítottam egy jó alapot a következő seregemnek is, Tir Na Bor törpéknek. Nem is tudom pontosan, hogy összesen mennyi figurát vásároltam össze, de 50 felett van, az biztos.

A Confrontation-nel történtek ellenére errefele még mindig akad egy kemény mag, akik rendszeresen játszanak 3-as és 3.5-ös szabályok alapján. Én ugyan nem szoktam olyan sokat játszani, bevallottan inkább a festéssel szeretek foglalkozni, de mióta bizonyossá vált, hogy határozatlan ideig fogok tudni rendszeresen játszani, a hobbi játék része is jobban érdekel. Nem csak hogy érdekel, de erősen motiválja a festést is, errefele ugyanis igen kevesen játszanak festetlen sereggel, gyakorlatilag én vagyok az egyetlen, akinek ilyenje van. Egy-egy új figura, amit ki akar valaki próbálni, előfordul festetlenül, de nagyrészt fémszín figurákkal senki nem játszik.

Tervem 2008-ra tehát röviden összefoglalva az, hogy a lehető legtöbb figurával készen legyek :-). Ezen belül is minden Conf figurát szeretnék legalább összerakni és előkészíteni festésre, azokat pedig, amelyekkel játszani is szoktam, ki szeretném festeni. Nem célom minden figuránál a lehető legjobb minőség elérése, igyekszem majd olyan technikákat választani, amelyek gyorsak, de hatásosak.

Egyes esetekben a két cél üti egymást, azaz ha festésre készítek elő egy figurát, akkor azzal nem biztos, hogy játszani is tudok majd, hiszen lehet, hogy több, egymást takaró darabból áll és ha összerakom, nem tudom rendesen megfesteni a rejtett felületeket. Ahhoz, hogy a festés alatt levő figurákkal játszani is tudjak, az kell, hogy nagyrészben össze is legyenek rakva. Egy hiányzó kéz elmegy egy-két játék erejéig, de igyekszem azért kerülni ezt is. Szerencsére kevés olyan figura van, amelynek olyan alkatrészei vannak, amik  komolyan akadályoznák a festést. Ilyen pl a Black Paladin, amiből szerencsére már 2 kész van.

Elkézpelésem szerint a következő vonalon haladok majd: Első körben kifestek annyit az Acheron figuráim közül, amennyivel rendszeresen játszani is szoktam. Ha ezzel megvagyok, akkor kifestek annyi alap törpét, amennyivel játszani tudok. Ha megvagyok, akkor jöhetnek a maradékok olyan sorrendben, ahogy épp az adott sereglistába illenek majd.

Nehéz lesz magam átállítani arra, hogy ne törekedjek mindig a legjobbra, de egész jól sikerült már a második Black Paladin estében is. Még ugyan mindig túlságosan sok időt vett igénybe, de az irány már alakulni látszik.

Az Acheron figuráim fém felszereléseit, a Black Paladinokhoz hasonlóan, metallic színekkel fogom festeni, hogy ne keveredjen NMM-el. A törpéken a tervem szerint NMM-et szeretnék majd alkalmazni, amennyiben sikerül valami olyan receptet kidolgozni, amelyik jól működik és nem is tart túlságosan soká. Nyilván mire ide eljutok már a fele törpe seregemet kifestettem, de sebaj :-).

Kezdetnek az elmúlt két hétben az Acheron figuráim 90%-át reszeltem meg, raktam össze és készítettem elő festésre. A legtöbb figurát egyből a talpába ragasztottam, amit egyébként nem szoktam csinálni, mert az akadályozhatja az alsó részek festését. Így viszont tudok továbbra is játszani velük. A talpakat egyszerű "homokozós" módszerrel csináltam meg, amely nem túl látványos, de jobb mint a fekete, egyszerű és gyors. Egyes figurák alá raktam parafa sziklákat, vagy más apróságokat is, hogy ne legyen annyira egyhangú.

Végezetül néhány gyors kép a munkamenetről:


Munka közben


A csipeszekben és parafadugókban olyan figurák és részeik vannak, amelyeket nem lehet összerakva festeni.


Még néhány figura, amelyeken greenstuff munkák, vagy a talpak hiányoznak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása