2007.06.25. 14:03| Szerző: St4rk
Mivel jelenleg éppen nincsen olyan futó projektem, amit érdemes lenne dokumentálni, ezért úgy gondoltam indító hozzászólásnak megteszi a MWFV 4-es Black Paladinom elkészítésének rövid ismertetése is. Sajnos nem úgy álltam neki a figurának, hogy dokumentálom a készítés menetét, így nem emlékszem mindenre pontosan, de leírom, amit tudok.

A figurát már meglehetősen régen előkészítettem festésre, akkoriban még egy más koncepcióval a fejemben. Ezt most nem akarom ismertetni, a lényeg, hogy emiatt fehérre alapoztam az egészet. Sorjázás után a figura három darabját megfúrtam és drótoztam (sima gemkapocs segítségével). A testet a drótjánál fogva egy parafadugóba rögzítettem, a két kart pedig a komplett gemkapcsokkal együtt csipeszekbe fogtam be. Általában igyekszem elkerülni a több darabban való festést, de ekkora pajzs és kard esetében ez elkerülhetetlennek látszott. A szívás meg is volt vele később, de másképp nem tudtam volna minden felülethez hozzáférni.

A figurának eredetileg úgy álltam neki, hogy játékra festem, emiatt változott meg az eredeti  koncepcióm is. Az túl időigényes lett volna. Az NMM festést is emiatt vetettem el, de amúgy is jobban szeretem a metallic színeket. A döntés csak amiatt volt nehéz, hogy a Rackham figurákat mindig NMM-el festik és elég szokatlan a metallic rajtuk. A végeredmény tekintetében kezdetben kicsit bizonytalan voltam, de mostmár tetszik.
A verseny miatt aztán a figurával sokkal többet foglalkoztam, mint azt eredetileg terveztem, összességében 10-12 óra lehet benne.

A metálos megközelítés miatt úgy gondoltam, hogy a fekete megfelelőbb alapszín lenne, így lekentem az egészet feketére, simán ecsettel és Chaos Black-el. Következő lépésben a szoknyáját (vagy mijét) festettem ki. Alapszínként VMC German Camo Black Brown-t használtam, amibe fehéret kevertem apránként a highlightok rétegeihez. A festéket desztillált víz és Golden Acrylic Flow Release keverékével higítottam. Megtenné a VMC Glaze Medium is, csak az lassabban szárad, míg a Flow Release nagyon keserű :). Amikor minden highlight készen lett, néhány véletlenszerűen alkalmazott wash-al mentem át a felület egyes részein. A pontos színekre már nem emlékszem, de biztosan volt közöttük GW Dark Angels Green, VMC Burnt Cadmium Red, VMC Smoke és VMC Leather Brown, illetve ezek keverékei.



A fémes felületeket VGC Gunmetal Metal-lal alapoztam. Erre egy réteg feteke wash után VGC Silver highlightokat festettem a kiemelkedőbb részekre, peremekre. Száradás után a résekbe, mélyedésekbe ízlés szerint VMC Burnt Cadmium Red + VGC Charred Brown washt vittem fel. Ezt kombináltam itt-ott VGC Foul Green-nel és apróbb foltokban VGC Hot Orange-al. A washolást helyenként megismételtem, hogy elmélyítsem a hatást, illetve a kontraszt kedvéért feketével még sötétítettem és a legmélyebb pontokon óvatosan ezzel növeltem az árnyékot. Ezzel körülbelül készen is volt.

A páncél csípőjénél és a pajzson található arcokat festettem ki a következő lépésben. A páncélon levő kisebb arc alapszínére sajnos már nem emlékszem, valamilyen zöldes színt maszatoltam el barnás washal. A pajzs arcának alapszínei VGC Imperial Blue, VGC Magic Blue és VMC Pastel Blue + fehér a highlightokhoz. Highlightolás után visszamostam egy kis sötétített kék plusz VMC Blue Fluo keverékkel. A szemeit pedig VGC Hot Orange-al és ennek fehérített keverékével festettem.

A fejhez VGC Pale Flesh, VGC Bone White, VGC Camouflage Green és GW Dark Angels Green színek segítségével festettem. Talán volt még benne más is, de többre nem emlékszem. A festést a bőrszín zöldekkel finoman megbolondított árnyalatával kezdtem, amelyet Bone White-al világosítotva highlightoltam. A végén egy lehelletnyi fehér is került a szemöldökökre és egyéb kiálló kacskaringókra, szarvacskákra. A szarv tövénél és más árnyékosabb helyeken óvatos sötétzöld bemosással emeltem a kontrasztot.

Most már csak a base és az összerakás van hátra. A két kéznél a drótokat jó rövidre levágtam, hogy beleférjenek a könyökökbe fúrt lyukakba. Sajnos a bal karján a lyuk nagyon picire sikerült, amit megpróbáltam mélyebbre fúrni, de mivel nagyon kevés az anyag ott, ezért elég hamar át is szakadt. Még így is csak úgy tudtam feltenni a kezet, hogy elég tetemes rés maradt a könyökénél, amit GS-el próbáltam aztán kitölteni. Az alábbi képen látható is még a GS. Száradás után ezt a részt újra kellett festeni.



A base-re már nem maradt nagyon sok időm, jó ötletem se akadt, így úgy gondoltam, hogy a standard kőlapos megoldást választom. Füvet nem akartam rá, az valahogy nem nézne ki olyan jól egy ilyen sötét undead figurán. A kőlapot egy 3mm-es kemény műanyaghab lapból vágtam ki, amit megvagdaltam késsel a szélein és a felületén. A faragás közben fordult meg a fejemben, hogy fel lehetne dobni kicsit a dolgot úgy, hogy mindenféle férgek, bogarak törnek elő a kő alól, ahogy a Paladin áll rajta. Elkezdtem hát GS-ből hurkákat és bogyókat gyúrni és megformálni a kukacokat, bogarakat. A megvalósítás elég macerás lett, a bogarakat ebben a méretben nem nagyon tudtam igazán megcsinálni. A lelkesedés alább is hagyott emiatt, bár a kukacokkal relatív elégedett voltam.



A bogarak mérete 1 és 2 mm közt változik. Úgy csináltam őket, hogy egy nagyon apró GS golyót nyomtam óvatosan, és azt egy hegyes késsel, két oldalról bevagdaltam, így alakítva ki a lábakat. Valahogy nem lett az igazi, amit az is ront, hogy a pici méret és a sötét háttér miatt nagyon nehéz őket élethűen megfesteni. Kísérletnek jó volt, legközelebb nem, vagy másképp csinálok ilyet :)

Ami a base festését illeti, olyanra szerettem volna csinálni, mint amilyen sziklák ezen a képen láthatóak: LINK
Amire nem gondoltam azonnal, az az, hogy ez a lapos kő nem annyira alkalmas az ilyesmire. Mire erre rájöttem, már eléggé késő volt, így aztán végigvittem és végül is a végeredmény nem lett olyan rossz. Az alapszíne VMC Basalt Grey. Erre egy régi ecsettel össze-vissza VGC Charred Brown, VMC Iraqui Sand, VGC Scar Red, VGC Cayman Green színekkel (és keverékeikkel), tipping technikával (az ecset hegyével böködöm a felületet), foltokat festettem. Elég vad képet adott a dolog, így nem highlightoltam hagyományos módon midnenütt, csak ahol a szürke kimaradt és ahol úgy érzésre jól mutatott. Végezetül pedig a foltokkal azonos színekből washokat kevertem és itt-ott átkenegettem, szintén érzés alapján. Így utólag úgy gondolom, talán még több foltot kellett volna rá festeni.
Itt egy kép kicsit felülről:




Nagyjából ennyi. Kettő még vár itt festésre, azokat is ehhez hasonlóra akarom majd festeni. Minimum az egyiket majd úgy csinálom, hogy a lehető legtöbb részletet feljegyzem és közzéteszem itt a blogon.

Az alábbi linken megnézhetitek a képet a kész figuráról és értékelhetitek is:

Black Paladin a Mini World-ön

Minden kritikát, ötletet szívesen látok.
 |   | Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása