2007.06.24. 17:48| Szerző: En3r6y52

A kezdet...

Nekiálltam végre egy már régen megálmodott diorámának.
Jó néhány éve elkészült már egy drótfám, egy kis fakéreg sziklával, amit akkoriban még csak egy sima tereptárgynak szántam. A fa és a szikla is annyira formás, hogy úgy gondoltam megérdemlik, ne csak tereptárgyak, hanem egy kicsit többek legyenek. Így döntöttem az mellett, hogy egy kisebb dioráma díszletét fogják alkotni.
Néhány hete kezdtem el gondolkozni azon, milyen figurát vagy figurákat használjak hozzá. Eldöntöttem, hogy csak egy figura lesz rajta, de az egy nagyobb fajta. Egyszer már nekiálltam festeni egy Wolfen Predator of Blood figurát, és már akkor nagyon megtetszett, de mivel eladtam az összes farkasom, így Ő is velük ment. Mostanában lehet a Rackhamtól darabokat is rendelni, ezért megrendeltem egy ilyen farkast darabokban. Így Ő lesz a témája a kis műnek.

A farkas...

Ma nekiálltam lesorjázni és összecsapolni a farkast. Már többen kritizálták, (jogosan) több figurámon a megmaradt sorjákat, ezért megpróbáltam most egy kicsit nagyobb figyelmet szentelni a sorjázásnak.
Ez nem csak az miatt jó, mert így nem szólnak (talán :)) meg, hanem sokkal könnyebb a későbbiekben a festés. Ugyanis nemegyszer szenvedtem már meg egy megmaradt sorja miatt, amit nem lehetett szépen megfesteni.
Nem mondom néhány helyen meg is ízzadtam rendesen a sorjákkal, mire annyira eltüntettem őket, hogy azt mondjam, "most már jó lesz". Főként a felsőteste volt elég jól elcsúszva, valamint a sörénye között vannak olyan helyek, ahonnan lehetetlen szépen eltüntetni a maradványokat. Igazából majd akkor derül ki mi sikerült, ha le lesz alapozva.

Minden illesztései helyet megcsapoltam, és kétkomponensű epoxyval ragasztottam meg. Nem mintha az epoxy nem lenne elég erős magában is ekkora felületeken, de szerettem volna a tutira menni. Na meg ezt is ki kellett próbálni, mivel még nem csapoltam soha.
Néhány helyen elég termetes rések tátonganak az illesztéseknék, amit majd ki kell GS-ozni. A legdurvább a sörénye, itt rendes szőrt kell majd alkotni. Aki rakott már össze ilyen Rackham farkast az gondolom tudja miről beszélek.

Végül összeállítottam a kis diorámát, hogy lehessen látni körübelül miként is fog kinézni. Ime egy kép róla:

 |   | 9 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerik001 2007.06.24. 21:05:24

öregem, marha jo lesz ha befejezed.
Én ma kezdtem egy cynwall dioramaba és asszem megizzadok vele rendesen. és nem csak a meleg miatt.

Zork 2007.06.25. 22:18:19

Öhm...nem kötekedésből, de nem áll egy kicsit furcsán a kardot tartó keze? Természetellenesnek tűnik. A fa meg a szikla(ami ha jól sejtem szintén fa:) kegyetlen jól néz ki.

Api 2007.06.26. 10:38:34

Nagyon jól néz ki már most.Remélem a dioráma minden lépését lekövethetjük majd valóban !

En3r6y52 · http://www.mini-world.hu 2007.06.26. 16:03:24

Zork: a Rackham oldalán is hasonlóképpen áll. Talán egy kicsit az enyém tényleg előrefelé áll, azaz kicsit eltávolodik a lábától, de természetellenesnek nem tünik a figurán.

Sonko 2007.06.30. 17:00:51

A háttér miből van ? Nagyon pofás már most is !

Sonko 2007.06.30. 17:01:28

Már úgy értem, a fa és a szikla hogyan készült :)

En3r6y52 · http://www.mini-world.hu 2007.07.12. 06:56:37

Sonko: a cikkben írtam is, hogy fa az drótból van összesodorva ( az inkvizitoron van egy cikk, hogy miként is készül egy ilyen fa ), a szikla pedig egy megretmet fakéreg. Ez utóbbi kicsit utazott és erodálodott a Dunának köszönhetően (azaz sodorta-sodorta a víz amig ki nem fogtam :)), ettől lett igazán jó a formája.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2007.07.12. 10:14:51

Az a kéreg tényleg nagyon jó, de mit takar a "megretmet" jelző? :)

En3r6y52 · http://www.mini-world.hu 2007.07.12. 20:05:13

Öööö bocsánat. Megtermett-et akartam írni. Ugyanis fakéregnek elég szép darab :).
süti beállítások módosítása