2008.12.09. 19:38| Szerző: En3r6y52

Hosszú szünet és az ezért járó jókora baszogatás után újra itt...
Több cikkhez is összegyűlt már némi anyag, így mostanában remélem folyamatosan fog frissülni a blog. Nagyon remélem a többiek is aktivizálják majd magukat, mert láttam, hogy part is festett időközben pár figurát, amikről szívesen olvasnék egy-két mondatot :).

Elsőnek a GD-re szánt terepasztalra készített obszervatóriumról írok néhány szót, ugyanis többen érdeklődtek afelől, hogy miből, hogyan készült. Később magáról az asztalról és más tereptárgyakról is írok majd.

Nos a csillagda alapja, egy eredetileg egy kis kunyhónak készült nyolcszögletű épület. Ennek az ötletét a Wizards oldaláról letölthető, kinyomtatható kis papírkunyhó adta. Valójában szinte lemásoltam azt. Formára és méretre is kb. egyeznek. Ha már belekezdtem egy ilyen épület megalkotásába, egy olyan megoldást akartam amivel könnyen tudok több ilyen épületet is csinálni a későbbiekben. Ezért néhány különböző falat, a tetőt, az ajtót megformáztam levegőn száradó gyurmából és balsafából, majd ezekről mintát vettem szilikongumival. Így akrilgyantából gyorsan tudok falakat (jobban mondva az egész kis épületet) önteni.

Valamikor kb. fél éve elkezdtem egy kis kilátószerűséget is építeni, amit már erre, az akkor még nem Confrontation bemutatóra szánt, terepasztalra  szántam. Egy rendrakás során véletlenül egymásra került a két félig kész darab, és akkor döntöttem úgy, hogy  összegyúrom őket és építek egy kis csillagvizsgálót belőlük.
A kilátó, egy műszakirajzok tárolására használt papírhenger, amire balsafacsíkokat ragasztottam.

A kupola megesztergálásával és az alsó rész cserepeinek felragasztásával folytattam az épületet.
A kis cserepek vékony balsafából készűltek, amiket elég macerás volt felragasztani ilyen szögben és ívesen, de azért nem lett rossz szerintem. A kupola ha jól emlékszem szílvafából van :), nem volt éppen más méretes darabom, és ez amúgy is repedezett volt, így talpnak biztosan nem tudtam volna használni.
A cserepek, és a torony között, tescos puttyból csináltam egy kis bádog lemez szerűséget. Rotring végével kis szegecseket is imitáltam bele, amik itt a képen valószínű nem fognak látszani.
Miután ezekkel elkészültem, és összeragasztottam a darabokat, akkor döbbentem rá, hogy így az egész úgy néz ki mint egy méretes szexjátékszer. Reméltem, hogy amikor elkészülök minden kis kiegészítővel és a festéssel, nem mindenkinek egy műbroki jut majd róla eszébe.

A festés előtt végül a távcsövet és a díszítéseket csináltam meg. Ehez filctoll kupakokat, stírol lapokat, szívószálat és egy Toffifee-s doboz darabját használtam fel. A kupolán a repedéseket a már említett tescos puttyval tűntettem el. A távcső lencséjét és a kupola peremét szintén ezzel az anyaggal csináltam.

Ezután már csak a festés volt hátra. Az egészet lealapoztam feketére, majd a kupola festését csináltam meg először, amihez (VMC) Copper-t használtam. Ezt (VGC) Black-el mostam be. Rozsdának (VMC) Blue Green-t használtam, jól felhigítva.
A távcső fém részeit, a szívószálat, a szegecseket, a bádog lemezt (GW) Boltgun Metal-al festettem meg, néhol egy enyhe fekete bemosást használva.
A fa részeket először (VGC) Beasty Brown-al, majd finoman (VGC) Plague Brown-al drybrusholtam. Ezután néhol kapott egy erősen higított, (VMC) German Dark Green bemosást. Ez a bemosás első ránézésre nem is látszik rajta, de ha lenne mellette egy ugyan ilyen torony amin nincs, rögtön észrevehető lenne a különbség.
A lábazat köveit először (VMC) German Grey-el, majd (VMC) Basalt Grey-el, végül (VGC) Stonewall Grey-el drybrusholtam. És végül a kövek is kaptak egy kis zöldes bemosást a fenti színből.
Legvégén a távcső lencséjét festettem meg, aminél már nem emlékszem a színekre.

A napokban vettem észre, hogy pont fordítva festettem a lencse átmenetét és a csillanást, így lehet, hogy újra fogom festeni. Érdekes, hogy ezért még senki nem szólt :) Gondolok itt főleg MAXXxxx-ra aki rögtön kiszúrja az ilyesmit.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.12.10. 09:54:27

Állat lett, gratula a nyereményhez is! :)
Remélem látunk hasonlót az asztal készültéről is ;)

Api 2008.12.10. 12:10:36

Gratula Energy .... nagyon jól néz ki, kíváncsian várom a folytatást !

Gerik001 2009.04.23. 21:06:57

Szia,

nagyon jo az épület.

Nem tervezed hogy irsz egy cikket a mintavételröl szilikonnal és a mügyanta öntésröl?

iipepeii 2010.01.28. 22:21:15

Egyszer folytassátok ezt a blogot légyszi, mert nagyon jó!:)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2010.01.29. 14:47:29

Oké, én tervezek egy kisebb projektet erre az évre, azt itt gondoltam vezeteni :)
süti beállítások módosítása