2008.02.27. 14:48| Szerző: St4rk
Bár még nincs teljesen vége a Februárnak, már most postolok, mert tudom, hogy már nagyon sok időm nem lesz figurázni ebben a hónapban.

Februárban, mindenféle betegeskedések miatt, sajnos nem volt annyi időm a figuráimra, mint szerettem volna, így összességében sem haladtam sokat.

Néhány dolgot azért sikerült megcsinálnom, ezekről írok röviden. Még mindig az előkészítés fázisában vagyok ugyan, a legtöbb figurám már lealapozva várja, hogy nekiálljak festeni. Sajnos ahogy az szokott lenni, a nehéz dolgokat hagytam a végére, így lesz még munkám a fennmaradó 5-6 alapozatlan minivel.

Januárban említettem, hogy összeraktam a Darkness Elemental-t, ami elég pepecs munka volt. A részei nem passzoltak eléggé jól egymáshoz és nagy rések maradtak. Ezeket most GS-el betömtem, és a talpára is szobortam a testéhez hasonlatos, kaotikus, hullámzó dolgokat. Első ránézésre nem is sikerült olyan rosszul, íme:



A GS munkákat két menetben csináltam. A rések egy része olyan nagy volt, hogy muszáj volt egy alapozó tömést applikálni rá, majd amikor ez már megszilárdult, egy második réteggel tudtam csak a meglevő felülethez illeszteni. Az első menet maradékából készültek a talp kreálmányai. Egyszerűen elkentem egy darab GS-t és addig töfködtem mindenféle szerszámokkal, amíg valami érdekes formát nem kaptam. Ezt amolyan GS gyakorlásként fogtam fel, emiatt is szántam rá több időt, mint amennyit eredeti szándékaim szerint tettem volna. Összesen talán másfél órámba teltek a GS-os munkák ezen a figurán.

Itt az volt a jó, hogy nem kellett nagyon szabott formákat csinálnom, ha kicsit mellényúltam, nem volt gond. Látszik is itt-ott, hogy nem teljsen tökéletsek a formák. A felületek sima eldolgozásához úgynevezett color/clay shapereket használtam. Ezek amolyan gumihegyű ecsetek, amikkel nagyon jól lehet a GS-t idomítani. Használtam még fogorvos eszközöket, amiket egy bolhapiacon vettem még valamikor régen, továbbá egyszerű gombostűt.

Nagy nehezen eljutottam oda is, hogy összeakjam a Scavengereket. Ezek sajnos elég kezelhetetlen figurák, különösen az egyikük, amelyik zsoképozícióban üli (térdeli) meg a lovát. Ennek az egyik lába és a feje is külön darab volt, amit nehéz volt úgy összerakni, hogy rápasszoljon a lóra. Ráadásul a részek igen kicsik, viszont nagy igénybevételnek vannak kitéve, így nem volt más választásom, minthogy pinneljem őket. Ez relatív szerencsésen sikerült is, de csak úgy, hogy a lovast rá is ragasztottam a lóra, így lesznek olyan részek, amiket nem fogok tudni rendesen kifesteni. A másik két Scavengert úgy raktam össze, hogy a lovasok még nicsenek a lóra rögzítve, így könnyebb lesz őket a teljes felületen festeni.

Később aztán megcsináltam a talpaikat is. Valamelyik reggel valahogy termett egy felesleges órám, amit kihasználtam erre a feladatra. Gondoltam ezúttal megpróbálok csinálni egy lépésről-lépésre képsorozatot. Célom ezzel főleg az volt, hogy teszteljem mennyi időt vesz igénybe, és hogy hogyan tudom a fotóboxot úgy elhelyezni, hogy megfelelően meg legyen világítva, de ne legyen nagyon útban. A lámpáim száma limtált és rögzítve is vannak, így nem olyan egyszerű a dolog. Maga a fotózott művelet nem olyan bonyolult, de talán valakinek még segítségére is lehet. A képsor egész jól sikerült, viszont az elrendezés nem az igazi. Festés közben nem nagyon fog így menni, de majd valamit kitalálok.



A ló bal mellső lábánál levő kis fémbütyköt direkt nem vágtam le, azt remélve, hogy ez is ad némi stabilitást majd. Ha display-re akarnám festeni, akkor természetesen nem maradhatna. És a talp se így nézne ki :). A kis parafa darabok kövek akarnak majd lenni, ezek közül az egyiket szemérmetlenül arra használtam, hogy a talpon levő lyukat elfedjem. Azt hiszem még ragasztok majd rá egy második réteg homokot is, főleg a parafadarabok körül, hogy elvegyem a parafás kinézetet. Talán némelyik tetejére is rakok picit, foltokban.

Használt anyagok: Székláb alá való parafa, karcolás elleni csúszka és akváriumi homok.





Néhány további figurát, a Skeleton Spearmen-t, egy Bansheet és egy Ira Tenebrae-t összeraktam és beleragasztottam a talpukba. Homokkal megszórtam a talpakat és most várnak az alapozásra. Megpróbálatam a harmadik IT-t is összefaragni a hozzá nem illő kézzel. Azt hiszem egész jól sikerült volna, ha nem törik el a kardja. Sajnos elég szerencsétlenül tört el, nem tudom sehogy sem úgy összerakni, hogy normális kéz legyen belőle. Azt találtam ki, hogy akkor nem lesz kézfeje, hanem a karja egyenesen a kardban folytatódik majd. Végül is ez valami sötét keratúra, elképzelhető, hogy így összenőtt a kardjával. A másik keze teljes mértékben hiányzik, ezt megpróbálom majd GSből előállítani. Az előkészületeket már megtettem, a karcsonkokat megfúrtam és drótot ragasztottam bele.


Az összes többi, korábban előkészített figurámat pedig egy napos délutánon a teraszon lealapoztam. Összesen, ha jól számoltam 35 figuráról van szó. El is fogyott minden fekete alapozóm, ezt újat kellett vennem, hogy a többit is le tudjam fújni, ha kész lesznek. Ezúttal egy bizonyos Army Painter Base Matt Black Primer-t vettem, egy kicsit olcsóbb volt, mint a GW féle, és úgy ránézésre szimpatikus is. Ha kipróbáltam, beszámolok róla, hogy milyen.



Remélem márciusban már a festésnek is nekikezdek. Összerakatlan még az Acheron figuráim közül a Gravedigger és be kell még fejezni a Kain base-ét is. Van még elfekvőben egy Skeleton Centaur íjjal, de azt azt hiszem egylőre hagyom. Ezen kívül már "csak" a Tir Na Bor törpéim kuksolnak egy dobozban összerakásra várva. Érdekességképp egy lista, amit nemrég írtam össze róluk, hogy tudjam hol állok:

1 Hirh-Karn, der Zornige
2 Thermokrieger
3 Khorkrieger (shield)
3 Khorkrieger
2 Bombardier
1 Kaël, der Jähzornige
2 Thermokrieger des Uren
2 Schmiedewächter
1 Thermopriester
1 Nerak, der Verwegene
1 Zwerg auf Razorback
1 Steinmagier
1 Pilzenbhir, Ebenenverteidiger
4 Meteors of Ægis
1 Fulgor, Meteor of Ægis
8 Soldiers of the Plains
1 Magnus, der Mystiker
3 Khorkriegerinnen
1 Sohn des Uren
1 Elghir, der Resolute
2 Armourer

Akad még munka rendesen :).

Viszlát Márciusban.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása